Onze School in Afghanistan

Algemene informatie over onze school

De basisschool “Fazelat” is dit jaar gestart op 21 maart 2022 (de eerste dag van de lente) met 200 leerlingen. De naam “Fazelat” betekent deugdzaam, wat verwijst naar een positieve eigenschap die een persoon beschikt. Dat de vraag groot is naar onderwijs blijkt uit de aanmeldingen. We zijn inmiddels gegroeid naar 350 leerlingen. De ambitie is om door te groeien naar een school met de ruimte en capaciteit om 500 kinderen te onderwijzen. Er werken op dit moment in de basisschool 6 leraren en 13 leraren in opleiding.

Type onderwijs en extra-curriculaire activiteiten

De basisschool in Afghanistan bestaat uit klas 1 t/m 6. In onze basisschool ontvangen de leerlingen op twee dagdelen per dag de volledige basisschoolonderwijs (klas 1 t/m 6). Zowel jongens als meisjes (hoewel apart) krijgen onderwijs. Naast het basis curriculum krijg zij ook onderwijs Engels en computerles. Wij hebben een bibliotheek kunnen openen waar meer dan 500 kinderboeken beschikbaar zijn dankzij de steun van donateurs en het werk van stichting IEAF team Canada! Kinderen krijgen de gelegenheid om één uur per dag aldaar een boek naar eigen keuze te lezen.

Meer informatie over de school

Wellicht heeft u geen idee waar de provincie Herat zich bevindt. Voor uw beeldvorming voegen wij hieronder de locatie van de school. De basisschool heeft een eigen website en facebook pagina, welke u kunt bezoeken voor meer nóg meer informatie en beeldmateriaal.